Praktikveckan och annat

Så jag var och praktiserade förra veckan ju, och det var riktigt roligt på måndagen, då jag var i salong Charme. Fick bl.a styla en killes hår, fixa salonges julerbjudande och lite annat smått och gott, och inget städande alls faktiskt! Resten av veckan var jag i på en annan salong och där fick jag bara städa. Kan ju säga att det var ett av det tråkigaste ställena jag varit på.
Medans jag var på Salong Charme så fick jag höra att frisörer oftast inte tare mot praktikanter från fri skolor. Det förklarar varför så många jag ringde till sa nej när de fick veta vilken skola jag gick på. Och dessutom så är det svårare att få jobb dessutom. 
Så med denna information, plus hur struligt det är med John Bauer så kommer jag hoppa av i förhoppninngsvis denna veckan eller nästa. Efter jul så söker jag jobb, eftersom jag inte får mitt barnbidrag då längre, och så söker jag till andra skolor. Jag hoppas att jag kommer in på Almås, jag gjorde det i år men tackade nej. Big misstake! Men jag hoppas verkligen att Almås har lite bättre utbildning tar det mer seriöst. Frisör blir det då med iallafall. 
Medans jag tar paus från skolan så ska jag försöka skaffa mig en klippsax (om jag måste ge tillbaka min till skolan) och en klipp docka så att jag kan öva lite hemma också!
Nu ska jag kolla på Hercules och leta efter något gott i skafferiet!
 
Förresten så hittade jag massa gamla bilder på mig igår natt. Så tänkte lägga upp en bild när jag var 13 år, håhå.

Kommentarer
Postat av: Malin

För.Jävla.Snygg.! <3

Svar: Säger den snyggaste! <3
Paulina

2012-12-03 @ 23:20:38
URL: http://nattstad.se/starsplash

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0